Zakres zamówienia obejmuje:
Zaprojektowanie i Budowa:
- Odcinka drogi ekspresowej S16 o długość ok 13 km od km projektowego 0+000 (koniec dwujezdniowego odcinka DK16 w km istniejącym około 39+990) do skrzyżowania z projektowaną drogą krajową nr 59 w km projektowym około 12+940 – według koncepcji programowej pn. „Budowa drogi ekspresowej S16 na odcinku Borki Wielkie – Mrągowo wraz z budową obwodnicy Mrągowa” opracowanej przez Transprojekt Gdański w kwietniu 2018r.
-
Odcinka drogi krajowej nr 59 klasy GP o długości ok 1 km od km projektowego 0+000 (istniejące rondo na DK 59 w km około 6+600) do skrzyżowania z projektowaną drogą S16 w km projektowym około 0+983 – według „Koncepcji przebiegu dróg krajowych nr 16 i 59 w rejonie Mrągowa” opracowanej przez Transprojekt Gdański w sierpniu 2019r.
-
Odcinka drogi krajowej nr 16 klasy GP o długości ok 2,3 km od km projektowego około 12+940 (skrzyżowanie z S16 i DK59), do skrzyżowania z istniejącą drogą krajową nr 16 w km projektowym około 15+270 (w km istniejącym około 43+500 DK16)– według „Koncepcji przebiegu dróg krajowych nr 16 i 59 w rejonie Mrągowa” opracowanej przez Transprojekt Gdański w sierpniu 2019r.
Zaprojektowanie i uzyskanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (bez budowy):
- Dwujezdniowego odcinka drogi S16 od węzła Mrągowo do przecięcia z istniejącą drogą krajową nr 16, uwzględniającego likwidację rond z drogą wojewódzką nr 600 i ist. drogą krajową nr 16 oraz budowę w ich miejsce przejazdów bezkolizyjnych (tj. drugiego etapu zaprojektowanych i wybudowanych w ramach niniejszego zamówienia rozwiązań).
-
Czterowlotowego węzła Mrągowo na przecięciu drogi S16 z drogą krajową nr 59.
-
Pary MOP Marcinkowo rodzaju II.
W ramach Zaakceptowanej Kwoty Kontraktowej zostaną wykonane w szczególności następujące Roboty:
1) odcinek dwujezdniowej drogi ekspresowej S16 o długości ok 13 km,
2) odcinek jednojezdniowej drogi krajowej nr 59 klasy GP o długości ok 1 km,
3) odcinek jednojezdniowej drogi krajowej nr 16 klasy GP o długości ok 2,3 km,
4) węzły drogowe: „Sorkwity”, „Bagienice”,
5) skrzyżowania typu rondo:
- na zakończeniu drogi S16 (skrzyżowanie z projektowanymi drogami krajowymi nr 16 i 59 klasy GP) w km ok 12+940 – rondo duże dwupasowe
- na skrzyżowaniu drogi krajowej nr 16 (klasa GP) z drogą wojewódzka nr 600 (klasa Z) w km ok 13+600 – rondo średnie jednopasowe
- na skrzyżowaniu nowego odcinka drogi krajowej nr 16 (klasa GP) z istniejącymi drogami krajowymi nr 16 (wlot północny docelowa klasa Z, wlot wschodni klasa G) i 59 (wlot południowy klasy GP) w km ok 15+270 – rondo średnie jednopasowe
6) budowę/przebudowę dróg innych kategorii, w tym zmiana przebiegu istniejących dróg, w celu przywrócenia naruszonych połączeń drogowych lub zapewnienia dojazdu nieruchomości,
7) budowę dodatkowych jezdni,
8) budowę lub przebudowę infrastruktury dla pieszych i rowerzystów,
9) przejazdy awaryjne oraz wjazdy awaryjne na drogę ekspresową,
10) utwardzenie terenu na potrzeby utrzymania,
11) obiekty inżynierskie w ciągu drogi ekspresowej i w ciągu dróg krzyżujących się z drogą ekspresową,
12) system odwodnienia terenu, w tym urządzenia odwadniające korpus drogowy: rowy drogowe, kanalizację deszczową, drenaż w pasie dzielącym na całej długości drogi ekspresowej, urządzenia podczyszczające, zbiorniki retencyjne, retencyjno-infiltracyjne i inne,
13) urządzenia ochrony środowiska, w szczególności: zabezpieczenia akustyczne, przejścia dla zwierząt, przepusty ekologiczne wraz z ogrodzeniem ochronno–naprowadzającym, zieleń, ekrany przeciwolśnieniowe, ogrodzenie,
14) infrastrukturę dla potrzeb obiektów przy drodze ekspresowej zlokalizowanych w ciągu drogi ekspresowej w tym: sieci energetyczne zasilające i oświetleniowe, , kanalizację deszczową wraz z urządzeniami podczyszczającymi i inne,
15) przebudowę kolidujących urządzeń i sieci istniejącej infrastruktury pod
i nadziemnej: urządzeń teletechnicznych i energetycznych, sieci wodociągowych, kanalizacji deszczowej i sanitarnej, sieci gazowych, urządzeń melioracyjnych
i hydrologicznych, urządzeń kolejowych i innych,
16) wyburzenia budynków i obiektów budowlanych, rozbiórkę elementów dróg, przepustów i innych,
17) kanał technologiczny w pasach drogowych S16, DK 16 i 59,
18) sieć teletechniczną na potrzeby Zamawiającego,
19) oświetlenie drogowe,
20) organizację ruchu i urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego,
21) przebudowę, oczyszczenie i udrożnienie istniejących urządzeń melioracyjnych na całej ich długości do odbiornika dla skutecznego odprowadzenia wody z pasa drogowego,
22) po zakończeniu Robót wykonać pełną rekultywację terenów zajętych przez zaplecza techniczne i socjalne, Plac Budowy, drogi tymczasowe – wykonane na potrzeby Wykonawcy i budowy oraz wszelkich innych terenów przekształconych przez Wykonawcę,
23) wykonanie napraw w zakresie przywrócenia dróg, nieruchomości użytkowanych przez Wykonawcę, lub budynków uszkodzonych w skutek działań Wykonawcy do stanu technicznego nie gorszego niż przed rozpoczęciem budowy,
24) wznowienie/ustalenie/wydzielenie granic pasów drogowych dróg budowanych
w ramach inwestycji, znajdujących się w liniach rozgraniczających inwestycji,
z uwzględnieniem ich projektowanej kategorii i opracować szkic przebiegu granic tych pasów drogowych,
25) wszelkie Roboty wynikające z konieczności podłączenia odcinka do istniejącego układu komunikacyjnego wraz z jego ewentualną przebudową i zmianą organizacji ruchu wynikającą z przyjętych rozwiązań, w tym wymiana warstwy ścieralnej z SMA na styku S16 z odcinkiem poprzedzającym, na długości zastosowanego oznakowania poziomego wynikającego z czasowej organizacji ruchu przy zejściu z układu dwujezdniowego na jednojezdniowy,
26) wzmocnienie podłoża gruntowego i zapewnienie stateczności skarp wykopów i nasypów w zakresie dostosowanym do warunków gruntowo-wodnych, z uwzględnieniem
- właściwości gruntów, skał i materiałów;
- przewidywanych oddziaływań, które mogą być przyłożonymi obciążeniami (należy przyjmować obciążenie od pojazdów samochodowych równomiernie rozłożone o wielkości 25kPa) lub zadanymi przemieszczeniami (np. spowodowanymi ruchami podłoża);
- wartości granicznych odkształceń;
- wymagań określonych w polskich normach.
27) roboty na istniejącej DK16, która zostanie przekazana innym zarządcom dróg obejmujące:
- dla odcinków ist. DK16 od około km 197+900 do około km 199+000 oraz od około km 200+680 do około km 201+900
- frezowanie profilujące
- ułożenie warstwy wyrównawczej do 3 cm z BA
- ułożenie warstwy wiążącej grubości 5 cm z BA (jak dla KR3)
- ułożenie warstwy ścieralnej grubości 4 cm z BA (jak dla KR3)
- wykonanie poboczy z destruktu lub kruszywa łamanego
- wykonanie oznakowania poziomego i uzupełnienie pionowego
- inne roboty wykończeniowe
- rozbiórkę istniejących i budowę nowych przepustów pod DK16 w km: 192+984, 194+171, 194+694, 195+182, 196+026, 196+263, 196+932, 197+325, 197+716, 198+267, 198+442, 199+162, 201+065, 201+270, 201+279, 203+131 wraz z odmuleniem rowów
- dla odcinków ist. DK16 od około km 197+900 do około km 199+000 oraz od około km 200+680 do około km 201+900
- frezowanie profilujące
- ułożenie warstwy wyrównawczej do 3 cm z BA
- ułożenie warstwy wiążącej grubości 5 cm z BA (jak dla KR3)
- ułożenie warstwy ścieralnej grubości 4 cm z BA (jak dla KR3)
- wykonanie poboczy z destruktu lub kruszywa łamanego
- wykonanie oznakowania poziomego i uzupełnienie pionowego
- inne roboty wykończeniowe
- dla odcinków ist. DK16 od około km 197+900 do około km 199+000 oraz od około km 200+680 do około km 201+900
- rozbiórkę istniejących i budowę nowych przepustów pod DK16 w km: 192+984, 194+171, 194+694, 195+182, 196+026, 196+263, 196+932, 197+325, 197+716, 198+267, 198+442, 199+162, 201+065, 201+270, 201+279, 203+131 wraz z odmuleniem rowów
- naprawę osuwiska w km ok 196+900
- odmulenie rowów z oczyszczeniem kolektora pod zjazdami w msc. Bagienice Małe na odc.:
- strona lewa od km 196+940 do km 197+000
- strona lewa od km 198+490 do km 198+540